SegurCaixa Adeslas va guanyar 142,5 milions, el 13% menys, per la crisi de la covid-19

• La companyia ha cobert de manera voluntària la pandèmia i ha atès més de 17.170 assegurats afectats per la malaltia, dels quals 6.670 van rebre atenció hospitalària.
  • Ha destinat 70 milions d'euros per ajudar els seus clients a mitigar l'impacte de la malaltia, així com 160 milions per atenuar la reducció d'ingressos dels seus professionals i prestadors sanitaris.
  • Els ingressos per primes van augmentar un 0,85%, fins a 1.972 milions d'euros, el doble del creixement mitjà del sector No Vida.

Madrid, 6 d’agost de 2020. El primer semestre de l’exercici ha estat marcat pel coronavirus i la paralització de l’activitat econòmica que ha suposat el confinament decretat arran de la declaració de l’estat d’alarma. SegurCaixa Adeslas, integrada al Grup Mutua Madrileña i participada per CaixaBank, ha obtingut un benefici net de 142,5 milions d’euros en aquest període. La xifra suposa un descens del 13% respecte al mateix període de l’any anterior, i reflecteix l’impacte en els comptes de la companyia dels esforços realitzats per mitigar els efectes de la pandèmia.

Els ingressos per primes van créixer el 0,85%, fins a 1.972 milions d’euros, el doble que la mitjana de sector No Vida en el primer semestre. Les primes van palesar, però, la baixa activitat en nova producció. El ram de Salut, tanmateix, va generar fins al juny uns ingressos per primes de 1.357 milions d’euros, el 6,1% més, recolzat en el creixement d’assegurats del 2019 i l’impuls en la renovació de la cartera durant la primera meitat de l’any. En altres rams principals, com el de Multiriscos, les primes han registrat una caiguda del 4,2%, fins a 277 milions d’euros, mentre que a Auto el descens dels ingressos ha estat del 6,1%, fins a situar-se en els 113 milions d’euros.

La companyia ha atès les necessitats dels clients posant en marxa diverses actuacions en benefici dels assegurats de manera directa. Així, s’han atès 17.170 assegurats amb covid-19 o amb símptomes compatibles. D’aquests, 6.670 han rebut atenció hospitalària. A més, s’ha posat en marxa un pla especial de protecció i fidelització de clients que preveu, entre altres mesures, flexibilització en els pagaments de primes, adaptació de cobertures o manteniment de preus, així com accions especials per a col·lectius i pimes en dificultats. La companyia ha dedicat a totes aquestes mesures 70 milions d’euros

Moltes de les accions per minimitzar l’impacte de la pandèmia en els assegurats de salut s’han dut a terme a través dels professionals sanitaris. S’han habilitat consultes no presencials a través de videotrucades i telèfon que han permès a prop de 6.000 professionals continuar realitzant l’atenció als seus pacients en les mateixes condicions que les consultes presencials. Això ha suposat un important impuls a la digitalització de l’activitat. Amb l’objectiu de completar tot el cicle assistencial de manera remota, la companyia va incorporar a la seva operativa al maig la recepta electrònica privada, que mostra una implantació creixent entre el quadre mèdic de l’entitat. Les eines desplegades i el reforçament dels sistemes d’atenció remota han permès que, des que es va decretar l’estat d’alarma i fins al tancament del juny, la companyia hagi atès més de 2,26 milions d’actes mèdics, principalment consultes i revisions, de manera no presencial

Per mitigar l’impacte de la reducció temporal d’ingressos en els professionals i prestadors sanitaris del quadre mèdic per la pandèmia i ajudar a reactivar-los en aquest període, SegurCaixa Adeslas ha dotat un fons de liquiditat de fins a 160 milions d’euros per a la concessió d’avançaments de facturació a càrrec de l’activitat futura. De la mateixa manera, s’han mantingut els sistemes de pagament no vinculats a l’activitat, s’han reduït els terminis de liquidació de facturacions d’actes i s’han negociat de manera individual condicions específiques que han atès les necessitats que han plantejat els prestadors assistencials per tal de facilitar-los el manteniment i la recuperació de la seva activitat.

La companyia, a més, ha contribuït amb 2,7 milions d’euros al fons sectorial que finança una assegurança col·lectiva de vida i hospitalització per al personal afectat pel coronavirus que presta serveis als centres sanitaris i les residències de gent gran.

I és que, des del primer moment de la crisi de la covid-19, SegurCaixa Adeslas ha estat molt activa a l’hora de combatre l’impacte de la pandèmia entre els seus grups d’interès. Per fer-ho, ha desenvolupat un conjunt d’actuacions enfocades a garantir la seguretat de tot l’equip humà i la continuïtat de les operacions per tal de mantenir el nivell de servei als clients

El teletreball ha permès protegir la salut dels empleats i continuar atenent els assegurats. Fins al 100% dels treballadors de les seus centrals i el 97% dels del territori han continuat amb les seves activitats de manera remota durant el confinament. També s’han posat en marxa plans de retorn quan ha estat possible per tal de recuperar progressivament la tornada a la feina presencial, amb protocols molt estrictes de seguretat en totes les àrees de negoci

DOCUMENTS D'INTERÈS​

Descarga la nota de prensa

SegurCaixa Adeslas és la companyia No Vida líder a Espanya en assegurances de salut. Està integrada al Grup Mutua Madrileña i participada per CaixaBank. Javier Mira n'és el President Executiu i Javier Murillo, el Director General.