SegurCaixa Adeslas guanya 145 milions d'euros en el primer semestre, un 44% més

• Els ingressos per primes creixen un 8,4%, el doble que la mitjana del sector, i arriben als 1.815 milions d'euros

• La ràtio combinada millora 1,3 punts percentuals i se situa en el 89,4%

• Adeslas reforça el seu lideratge en Salut, ja que creix un 6,6%, 3 punts percentuals per damunt del sector

Madrid, 2 d'agost de 2017. SegurCaixa Adeslas, empresa integrada al Grup Mutua Madrileña i participada per CaixaBank, registra un benefici net de 145 milions d'euros en el primer semestre, un 44% més que l'any anterior. Aquest resultat es formula d'acord amb les Normes Internacionals d'Informació Financera (NIIF), a les quals s'acull la companyia en aquest exercici.

L'evolució favorable dels resultats semestrals es basa en el creixement dels ingressos per primes i la bona marxa del resultat assegurador. La menor sinistralitat en alguns rams i la gestió de la despesa han permès la reducció de la ràtio combinada en 1,3 punts percentuals amb relació a l'any anterior, fins a situar-se en el 89,4%. Per la seva banda, la ràtio de cobertura de Solvència II se situa en el 170,7%.

El llançament de nous productes i iniciatives comercials és un dels impulsors del bon comportament dels resultats. El volum de primes en el primer semestre de l'any puja a 1.815 milions d'euros. Aquesta xifra suposa un creixement del 8,4% respecte al mateix període de l'exercici anterior, més del doble del que augmenta el mercat No Vida en el primer semestre, que creix un 4%.

Principals magnituds de SegurCaixa Adeslas

SegurCaixa Adeslas en cifrasjun-16jun-17Variació
Primes (milions d'euros)1.6751.815+8,4%
Ben. Net NIIF (milions d'euros)101145+44%
Ràtio combinada (%)90,7%89,4%-1,3 p. p.

Tots els rams principals registren evolucions positives:

Salut

El ram de Salut tanca el semestre amb un volum d'ingressos per primes de 1.136 milions d'euros, un 6,6% més que fa un any i tres punts percentuals per damunt del mercat. Es tracta d'una evolució molt rellevant, tenint en compte el lideratge destacat d'Adeslas (la seva quota de mercat supera el 28%) i la forta competència que hi ha al ram. Destaca el bon comportament del negoci d'assegurances d'assistència Dental.

Multirisc

Les primes en assegurances Multirisc creixen un 5,3%, fins a 272 milions d'euros, el doble que el mercat, que ho fa el 2,6%. L'aportació de les assegurances de la Llar és de 209 milions en ingressos per primes, un 3,3% més. Les modalitats Industrial i Comerç tenen pujades del 22,5% i el 6,5%, respectivament.

Auto

El primer semestre de l'any també és positiu per al ram d'Automòbils, que creix el 3,9% en ingressos per primes respecte al mateix període de l'any anterior, fins a situar-se en 122 milions d'euros.

Accidents i Altres

Els rams d'Accidents i Altres registren un comportament especialment favorable en el primer semestre de l'any, amb un creixement del 21,7% en el volum de primes, que arriben als 286 milions d'euros. És destacable l'evolució d'Accidents, on SegurCaixa Adeslas ocupa el primer lloc del mercat, i que augmenta un 35,1% el volum d'ingressos (105 milions d'euros), i de Decessos, ram que experimenta una millora del 18,0% en primes, fins a 95 milions d'euros.

DOCUMENTS D`INTERÈS​​

SegurCaixa Adeslas és la companyia No Vida líder a Espanya en assegurances de Salut. Està integrada al Grup Mutua Madrileña i participada per CaixaBank. Javier Mira n'és el President Executiu i Javier Murillo, el Conseller-Director General.