3r Fòrum d'Assegurances de Salut d'Adeslas “Sumant Iniciatives”

Javier Murillo
La promoció d'hàbits saludables, clau per a la sostenibilitat del sistema sanitari
  • La col•laboració del sector privat és imprescindible per fer front al difícil entorn econòmic, segons Javier Murillo, Conseller-Director General de SegurCaixa Adeslas
  • “Espanya té el talent més gran dels països que conec. Deixem de criticar i comencem a motivar”, ha afirmat el Dr. Fuster
  • Pilar González de Frutos, presidenta d'UNESPA, ha reclamat mesures fiscals valentes i proposa deduccions en la quota del 15% per a les primes d'assegurances de salut o l'extensió dels avantatges dels col•lectius a individuals
  • El President Executiu de SegurCaixa Adeslas, Juan Hormaechea, ha afirmat que Adeslas, com a líder del sector, treballa no solament en l'atenció dels seus assegurats sinó també en la promoció de la salut

12 de juny de 2014. Més de 300 experts, incloent-hi professionals sanitaris, directius de les principals empreses del nostre país, mediadors d'assegurances, consultors i representants de diverses institucions, s'han reunit avui en el 3r Fòrum d'Assegurances de Salut d'Adeslas “Sumant Iniciatives”.

Javier Murillo, Conseller-Director General de SegurCaixa Adeslas, ha recordat avui la funció social i solidària que suposa l'assegurança de salut en el marc d'un sistema sanitari que continua patint retallades, tot i els canvis en la tendència econòmica. Ha destacat l'injust tractament que rep el sector, malgrat la seva important contribució a la sostenibilitat del sistema. Al capdavall, els qui disposen d'una assegurança de salut privada alliberen recursos del sistema sanitari públic.

Per a Javier Murillo, l'encertada actuació del sector de les assegurances de salut s'ha vist també reflectida en el creixement continuat del ram en els darrers cinc anys i en la valoració dels ciutadans i de les empreses. Les companyies, tal com ha destacat el Conseller-Director General, han entès la importància de cuidar la salut dels seus empleats.

L'assegurança de salut millora la reputació de les empreses, ja que és el benefici social més valorat pels empleats (més del 89% el considera prioritari). Contribueix a la retenció del talent i a la motivació de la plantilla. Al mateix temps, redueix l'absentisme laboral i incrementa la productivitat.

Tot seguit, el Sr. Albert Cairó, Director d'Àrea Canal Empreses de SegurCaixa Adeslas, ha assegurat que la companyia treballa per oferir solucions adaptades a les necessitats de cada client i aplica les millores de servei més adequades en cada situació.

Després de la seva intervenció, ha tingut lloc la ponència magistral de Valentí Fuster, Director General del Centre Nacional d'Investigacions Cardiovasculars Carles III (CNIC) i Director de l'Institut Cardiovascular i “Physician-in-Chief” del Mount Sinai Medical Center de Nova York. Segons la seva opinió, la motivació és l'autèntica clau per aconseguir els canvis que volem promoure.

“Espanya té el talent més gran dels països que conec. Deixem de criticar i comencem a motivar”, ha afirmat el Dr. Fuster, que dirigeix diversos projectes d'investigació al nostre país destinats a promoure la salut.

El doctor Fuster ha incidit en la importància d'establir hàbits de vida saludable en els primers anys de vida de les persones. Dels tres als sis anys adquirim la nostra conducta. És llavors quan aprenem a ser saludables. A través de l'educació podem evitar factors de risc com l'obesitat, el sedentarisme, les addiccions, etc.

Cuidant les persones i la salut de l'empresa

Sota el títol “El Futur de la Prevenció: Benestar i Salut”, ha tingut lloc la primera taula rodona, moderada pel Sr. Albert Sarrá, Sotsdirector General d'Oferta i Operacions de SegurCaixa Adeslas,en la qual han intervingut com a ponents: la Sra. Ana Ávila, Directora de Seguretat, Salut i Benestar de Mahou-San Miguel; la Dra. Encarnación Tato, Directora del Servei de Medicina del Treball i Prevenció de Riscos Laborals a Accenture, i el Sr. Genís Roca, President de Roca Salvatella.

Els ponents han donat a conèixer diferents pràctiques de foment de la salut dels seus empleats. Des de petits canvis en els hàbits quotidians, com la postura, la higiene visual, etc., que poden tenir grans conseqüències, fins a iniciatives més ambicioses que volen ensenyar a l'empleat a cuidar-se perquè sigui un ambaixador de la salut. Aquests últims programes transcendeixen el món empresarial i incideixen en la promoció de la salut en el seu conjunt, ja que es treballen aspectes com la nutrició, el sedentarisme, el tabaquisme, etc.

Reptes i oportunitats del sector a Espanya

La Sra. Pilar González de Frutos, Presidenta d'UNESPA, ha estat la responsable de l'obertura de la segona taula rodona: “El Sector de les Assegurances de Salut a Espanya”.En la seva intervenció ha reclamat un millor tractament fiscal per a l'assegurança de salut. Ha proposat l'extensió de la mesura de la qual avui es beneficien les primes d'assegurances col•lectives a la subscripció individual, o bé recuperar la vella deducció en la quota del 15% per a les primes d'assegurances de salut. Qualsevol d'aquestes mesures té un gran avantatge sobre les mesures d'estalvi, i és que el seu benefici per a l'Estat és immediat.

Quan un Estat concedeix avantatges fiscals a l'estalvi-previsió de jubilació, la primera cosa que té és despesa, perquè els contribuents comencen a estalviar, redueixen impostos, però encara no es paguen pensions de capitalització que puguin ajudar el sistema de repartiment. En el cas de l'assegurança de salut no és així: quan un Estat assumeix una despesa fiscal, deduint les primes d'assegurança de salut, i el contribuent pren la decisió d'adquirir aquesta assegurança, descarrega la despesa pública sanitària, ja que ningú no es compra una assegurança de salut per no fer-la servir.

En aquesta taula rodona, orientada a contextualitzar l'actual situació del sector d'assegurances de salut, així com els seus reptes i oportunitats en el futur, hi han participat el Sr. José Antonio Sánchez Herrero, Director General d'ICEA, com a moderador; la Dra. María José San Agustín, Directora de Salut d'Aon; el Dr. Manuel Vilches, Director General d'IDIS; elSr. Carlos Delgado, Conseller Delegat de Compensa Capital Humano, i el Dr. Manel Peiró, Director de l'Executive Master en Direcció d'Organitzacions Sanitàries (ESADE).

Tots ells s'han centrat en tres aspectes fonamentals: En primer lloc, han destacat la necessitat d'adaptació de tots els agents del sector (asseguradores, mediadors i clients) al nou escenari en què ens trobem. En l'àmbit Econòmic, han debatut principalment sobre la Desgravació Fiscal i el sistema sanitari integrat. Finalment, s'han centrat en les tendències que consideren fonamentals per a la bona continuïtat de les assegurances de salut, entre les quals destaquen el factor de la diferenciació, l'eficiència operativa, la transformació comercial o la innovació tecnològica.

El 3r Fòrum de Salut, ha estat clausurat pel Sr. Juan Hormaechea, President Executiu de SegurCaixa Adeslas, que ha assegurat que tots els agents socials hem de contribuir a fomentar hàbits de vida saludables. Com a empresa líder del sector, amb més de 3,2 milions de clients, Adeslas és conscient que ha de ser la primera, no solament en l'atenció dels seus assegurats, sinó també en la prevenció de malalties i a millorar la qualitat de vida de les persones.

“Creiem fermament en el paper que estem desenvolupant com a agent clau dins d'un sector, el de la sanitat privada, que està prenent un paper cada vegada més rellevant, aportant la seva visió i experiència, ajudant així a la sostenibilitat del sistema sanitari” ha assenyalat Juan Hormaechea.

"Són més de 7 milions de persones les que disposen d'una assegurança de salut i no consumeixen recursos del Sistema Nacional de Salut, o ho fan només esporàdicament. El 2013 es va incrementar notablement el percentatge de persones que disposen d'aquest tipus d'assegurança i que afirmen utilitzar exclusivament la sanitat privada: un 17% enfront del 9% del 2012”, afegeix el President Executiu de SegurCaixa Adeslas.

DOCUMENTS D'INTERÈS
Documento en formato PDFDescarregar la nota de premsa (181 Kb.) Abre en ventana nueva