Protocol per a clients afectats per la DANA
En Segurcaixa Adeslas continuem treballant per a estar al costat dels nostres clients i hem activat el protocol especial d'esdeveniments meteorològics per donar suport als clients afectats per les fortes pluges i tempestes que s'han produït per la DANA.
Davant aquesta situació hem habilitat el telèfon exclusiu i únic 900 103 500 per a la gestió dels sinistres dels clients afectats pels efectes de la DANA que, lamentablement, hagis pogut patir a VALÈNCIA, ALBACETE, CUENCA i ANDALUSÍA ORIENTAL.
Des de SergurCaixa Adeslas ens encarreguem de gestionar l'obertura del sinistre davant el Consorci, en cas de ser consorciable.
Declaració de sinistres i informació SegurCaixa Auto
-
Retirada i remolc de vehicles afectats:
En aquestes situacions seran Protecció Civil i les autoritats els qui s'encarreguen de coordinar i autoritzar la retirada dels vehicles afectats a zones segures.
En cas de necessitar servei d'Assistència per a remolcar el vehicle per trobar-se immobilitzat truca al telèfon 900 301 900 (24h 7 dies a la setmana)
-
Declaració de sinistre Auto:
Pots declarar-nos el sinistre a través del següent telèfon exclusiu 900 103 500 i t'assessorarem dels passos a seguir. Addicionalment, pots realitzar l'alta del sinistre a través del canal digital en l'Àrea de Client..
Des de Segurcaixa Adeslas assumim la gestió directa de la reclamació davant el Consorci de Compensació de Segurs respecte a els danys ocasionats.
Per a gestió d'aquest tràmit ens mantindrem en contacte amb tu per a sol·licitar i gestionar la reclamació. Totes les pòlisses i modalitats de l'assegurança d'acte de SegurCaixa Adeslas disposen de cobertura per a la indemnització pel Consorci.
Declaració de sinistres de Llar, Comerç i indústria
Per als clients de Llar, Comerç i Indústria s'ha habilitat també el telèfon exclusiu 900 103 500 per a declarar els sinistres causats per pluja i inundacions derivats de la DANA i reforçat el nostre call center amb un major nombre de gestors.
Des de SergurCaixa Adeslas ens encarreguem de gestionar l'obertura del sinistre davant el Consorci, en cas de ser consorciable.
Preguntes freqüents
Danys coberts per l'assegurança
Estan els danys causats per la DANA coberts per la meva assegurança?
Sí, els danys causats per la DANA o gota freda sobre els béns assegurats estan coberts per les assegurances d'Auto, Llar, Comerç, PIME, etc. Segons la seva naturalesa, seran el Consorci de Compensació d'Assegurances (CCS) o SegurCaixa Adeslas els encarregats de realitzar la indemnització corresponent.
Què és el Consorci de Compensació d'Assegurances i per què intervé?
Hi ha una sèrie de riscos anomenats Riscos Extraordinaris, que no estan coberts per les pòlisses de les companyies asseguradores. Aquests riscos són els que assumeix el Consorci de Compensació d'Assegurances.
El consorci actua com si fos una asseguradora privada donant cobertura a aquests riscos extraordinaris, com el cas dels produïts per la DANA. En tractar-se de successos catastròfics amb greus afectacions econòmiques, és una forma d'assegurar la solvència i reduir la possibilitat de fallida tècnica de les asseguradores en cas de produir-se aquest tipus d'esdeveniments.
Tots els danys personals o materials són indemnitzables pel Consorci si es produeixen per un risc extraordinari?
Únicament són indemnitzables pel Consorci aquells danys que afecten persones o béns sobre els quals s'ha contractat la pòlissa de l'assegurança. A més, és necessari que la pòlissa estigui vigent en el moment de produir-se els danys i l'assegurat es trobi al corrent del pagament de la prima.
Declaració de sinistre
Com puc comunicar un sinistre produït per la DANA?
Per declarar un sinistre de qualsevol de les teves assegurances (auto, llar, comerç, decessos...) pots trucar-nos al telèfon exclusiu que hem habilitat per a aquests casos 900 103 500 . Des de SegurCaixa Adeslas realitzarem la gestió directa de la reclamació davant el Consorci de Compensació d'Assegurances
Existeix un termini per presentar la declaració del sinistre al Consorci?
No et preocupis, el Consorci registrarà i gestionarà totes les sol·licituds d'indemnització que rebi dels assegurats, encara que hagués transcorregut el termini de 7 dies previst en la legislació d'assegurances.
Com puc fer el seguiment de l'estat del sinistre declarat al Consorci de Compensació d'Assegurances
Podràs consultar l'estat de l'expedient directament al Consorci al telèfon 900 222 665 o a través de la seva web fent clic aquí .
Per consultar la informació hauràs d'indicar el número complet de l'expedient i el NIF/CIF d'algun dels participants en la gestió de l'expedient: reclamant, assegurat, prenedor, perceptor o propietari.
Indemnització
Quina serà la indemnització que rebré?
El Consorci de Compensació d'Assegurances es fa càrrec de la indemnització dels danys sobre la base de la mateixa pòlissa contractada amb l'entitat asseguradora. Això significa que, a l'hora d'indemnitzar, el Consorci tindrà en compte els mateixos béns, el mateix capital assegurat i la resta de condicions establertes en la pòlissa.
Com es fa efectiva la indemnització pel Consorci?
El Consorci de Compensació d'Assegurances realitzarà el pagament de la indemnització directament als beneficiaris (i només a ells) i sempre mitjançant transferència bancària. Aquest sol·licitarà acreditació de la titularitat del compte bancari per procedir al pagament indemnitzatori.
Preguntes sobre l'Assegurança d'Auto
Quins danys en el meu vehicle produïts per la DANA estan coberts?
Totes les assegurances d'Auto de SegurCaixa Adeslas inclouen la cobertura de Riscos Extraordinaris, com els produïts per la DANA. Per tant, tots els cotxes que s'hagin vist afectats per les riuades i inundacions seran indemnitzats per part del Consorci de Compensació d'Assegurances.
Els danys ocasionats per la calamarsa sobre la xapa i els vidres dels vehicles seran indemnitzats per l'asseguradora si la pòlissa del vehicle incloïa la cobertura de Trencament de Llunes, Fenòmens Atmosfèrics o Danys Propis.
Què faig si el meu cotxe encara no ha aparegut?
Si encara no has trobat el teu cotxe després de la riuada o ha estat retirat pels serveis d'emergències i no el localitzes, igualment pots contactar-nos al 900 103 500 per comunicar el sinistre.
És necessari que presentis la denúncia davant l'autoritat competent (Guàrdia Civil o Policia Local) informant de la desaparició del vehicle i si és possible aportis fotografies del vehicle, si en algun moment va estar localitzat.
Qui s'encarrega de peritar el vehicle?
Les autoritats estan coordinant el trasllat dels vehicles i donant accés als serveis de grua de totes les asseguradores, indicant on han de dipositar-se els vehicles, en llocs habilitats perquè els pèrits del Consorci realitzin les valoracions de danys.
És necessari que esperis que el pèrit del Consorci revisi el teu vehicle, ja que aquest determinarà si el vehicle és reparable i ha de traslladar-se a un taller o si es declara una Pèrdua Total, en cas que l'import de la reparació superi el valor de venda del vehicle, i correspongui en aquest cas la indemnització.
Com determina el Consorci la indemnització pels danys en el meu vehicle?
La indemnització es realitzarà pel Consorci en funció de les condicions de la pòlissa particular contractada per al vehicle assegurat i de la valoració que realitzi el pèrit del Consorci dels danys soferts.
Existeix alguna franquícia aplicable a la indemnització?
En el cas de danys als vehicles, no s'aplica cap deducció per franquícia en les indemnitzacions. Això és així per a totes les modalitats de contractació, en Tercers i Tot Risc.
Preguntes sobre l'Assegurança de Llar, Comerç o Indústria.
Quin tipus de sinistres són consorciables?
En el cas de les inundacions, per validar si es tracta d'un sinistre consorciable, és necessari analitzar la via d'entrada de l'aigua en el risc assegurat.
Es considera un sinistre consorciable en els següents casos:
- Quan l'entrada de l'aigua es produeix des de la via pública cap al risc assegurat per inundació del carrer, clavegueram o obertura de la pròpia façana (portes d'entrada, de garatge, rampes de garatge, etc.).
- Quan l'entrada d'aigua es produeix per sanitaris, a causa del retorn des de la xarxa de clavegueram públic, en estar col·lapsada.
- Quan els danys es produeixen per vent o tornados que superen els 120 M/H.
En declarar un sinistre, és necessari confirmar si es tracta d'un sinistre consorciable o no per agilitzar la seva gestió.
Quin tipus de sinistres no són consorciables?
Es considera que un sinistre no és consorciable quan els danys són produïts per l'aigua de pluja recollida en el propi risc assegurat, és a dir, sense aportació des de l'exterior de la parcel·la o des de la via pública.
Exemples:
- Filtracions per murs o teulades.
- Inundacions de patis o terrats.
- Pluja precipitada sobre la rampa d'accés a garatges, inundació de jardins o aigua recollida dins de la parcel·la del propi risc assegurat, tot això sense haver-se produït una significativa aportació d'aigua des de la via pública per exemple per l'entrada en càrrega d'una riera, torrent o similar.
- Retorn per sanitaris per insuficiència de la xarxa d'evacuació privada de l'habitatge, sense col·lapse general del clavegueram públic (Es pot distingir perquè hi ha més veïns afectats quan el problema és públic).
- Danys elèctrics si a conseqüència de les tempestes, has sofert danys en aparells elèctrics sense que la teva llar, local o negoci hagi sofert inundació o danys per aigua per filtracions. Pots consultar la cobertura d'aquests aparells en les condicions de la teva pòlissa d'assegurança de llar.
- Els béns refrigerats no es consideren consorciables, però algunes pòlisses de llar compten amb aquesta cobertura fins a un límit de garantia. Per això hauràs de facilitar un llistat aproximat de béns deteriorats amb la seva valoració per procedir amb la indemnització corresponent.
Un sinistre només pot ser consorciable o no consorciable?
No, també pot ser Mixt, és a dir, tenir una part de danys consorciables i una altra part de danys no consorciables.
Per tant, ens podem trobar amb tres tipus de sinistres:
- Consorciable: Tots els danys són consorciables, la gestió es realitzarà pel consorci, que sol·licitarà la informació necessària i enviament de pèrit.
- No consorciable: Tots els danys són no consorciables. La gestió es realitzarà internament des de SegurCaixa Adeslas segons protocols habituals.
- Mixt: Part dels danys són consorciables i una altra part són no consorciables. La part no consorciable es gestionarà a través de Segurcaixa, per la qual cosa es produirà una gestió paral·lela, per la qual cosa podrien coincidir el pèrit del Consorci amb el nostre, així com amb l'enviament de reparadors.
- En els sinistres en què la causa sigui vent, la gestió es realitzarà per Segurcaixa Adeslas.
Què passa si he perdut la meva llar per ser inhabitable o tenia un immoble llogat i pels danys a la llar perdré la renda que em pagaven els inquilins o he perdut beneficis o producció del meu negoci o he hagut de tancar o parar el meu negoci?
Lamentem molt la situació i esperem que tu i els teus éssers estimats estigueu bé. En aquests casos el Consorci indemnitza els danys directes en els béns i la pèrdua de beneficis que siguin conseqüència de danys directes, sota determinades condicions. Perquè s'apliqui aquesta cobertura és necessari el següent:
- Que aquest risc es trobi expressament assegurat en la pòlissa.
- S'entén que s'ha produït una pèrdua de beneficis quan existeix una alteració dels resultats normals de l'activitat econòmica del subjecte assegurat derivada de la paralització, suspensió o reducció dels processos productius o de negoci d'aquesta activitat (per exemple, pèrdua econòmica per cessació de vendes amb motiu dels danys directes produïts per una inundació en unes càmeres frigorífiques d'aliments).
- La quantificació de la pèrdua de beneficis, la part de la mateixa que és indemnitzable pel Consorci i els períodes de cobertura i d'indemnització, seran els mateixos que els assenyalats en la seva pòlissa.
- És necessari que la pèrdua de beneficis sigui conseqüència d'un dany directe en els béns assegurats en la pròpia pòlissa o en una altra diferent.
- Finalment, els béns assegurats han de ser propietat o estar a disposició del propi assegurat. Per tant, no estarien cobertes les pèrdues de beneficis quan els béns siguin o estiguin a disposició de persones físiques o jurídiques diferents de l'assegurat, al qual no se li hagin pogut subministrar com a conseqüència del fet extraordinari.
Puc començar a reparar els danys produïts en la meva llar?
És important evitar que els danys s'agreugin i que conservar les restes dels béns danyats a disposició del pèrit taxador. Si per qualsevol motiu no fos possible i haguessis de reparar els danys abans de la visita del pèrit, et recomanem fer fotografies on es puguin apreciar els danys produïts, fer un inventari dels danys i guardar les factures de les reparacions urgents.