Més de 2.000 persones grans comparteixen les seves històries de vida al V Premi Salut Activa
Quatre categories mostren la diversitat d’un col·lectiu molt rellevant
Sevilla, 26 de maig de 2026. SegurCaixa Adeslas ha celebrat avui la cerimònia de lliurament de la cinquena edició del Premi Salut Activa, una iniciativa que reconeix i dona visibilitat a les persones més grans de 60 anys que aposten per cuidar-se, mantenir-se actives i compartir experiències inspiradores relacionades amb la salut i el benestar. Aquests premis compten amb la col·laboració de CaixaBank i la Fundació Edad&Vida.
En aquesta edició hi han participat més de 2.000 persones amb propostes en format escrit o vídeo, competint en categories com ‘Estil saludable’, ‘Repte personal o esportiu’, ‘Impacte social en la salut’ i ‘Història de superació’. Aquest plantejament reflecteix la varietat d’experiències dels qui, sense que importi l’edat, tenen una vida activa i saludable, alhora que demostren la seva capacitat per superar reptes, tenir un compromís social i mostrar una actitud positiva davant l’envelliment.
Totes les propostes que participen en els premis es troben accessibles al web https://www.premiosaludactiva.com. Les 16 històries finalistes es recullen en un llibre en format digital amb el qual es vol inspirar altres persones grans a tenir una vida activa.
Amb aquesta iniciativa, SegurCaixa Adeslas reforça el seu compromís amb la promoció de l’envelliment actiu i saludable, alineat amb les recomanacions dels organismes internacionals. Amb una visió integral que prima la longevitat i la qualitat de vida del col·lectiu sènior, l’asseguradora impulsa un model d’acompanyament que va més enllà de l’assistència sanitària i inclou el foment d’hàbits de vida saludables, la participació social i el benestar emocional dels seus clients.
Històries exemplars
Els guanyadors d’aquesta edició han estat:
- En la categoria ‘Estil saludable’, ha estat guardonat Miquel Pastor, de Colònia de Sant Pere (Mallorca). Defensa l’autocura com un procés integral que combina activitat física, alimentació natural i benestar emocional. La seva rutina diària –que inclou ioga, escriptura i treball a la terra– reflecteix una filosofia de vida basada en la connexió entre el cos i la ment i en l’equilibri amb l’entorn.
- A ‘Història de superació’, Ángel Pardo (Barcelona). Després de superar una etapa de depressió en jubilar-se, va trobar un nou propòsit en el voluntariat hospitalari i en l’esport, impulsant fins i tot un club de walking football. Destaca el valor de l’activitat física i, sobretot, de compartir experiències com a motor de salut, inclusió i benestar.
- A ‘Repte personal o esportiu’, Francisco Díaz va complir un somni pendent aprenent a tocar l’acordió arran de la seva jubilació, després de 35 anys com a policia municipal a Arjonilla (Jaén). D’aquesta manera ha demostrat que mai és tard per desenvolupar noves capacitats. La música s’ha convertit en una eina clau per al seu benestar emocional, que fa que es mantingui actiu, motivat i amb una il·lusió diària.
- A ‘Impacte social en la salut’, l’exemple de Juan Antonio Cruzado ha estat destacat per haver transformat una experiència personal –la malaltia de la seva mare– en un compromís vital amb la cura de la gent gran, creant una fundació i promovent un model d’envelliment actiu. La seva trajectòria posa el focus en el propòsit, la dignitat i el valor social de les persones grans.
SegurCaixa Adeslas és la companyia No Vida líder a Espanya en assegurances de salut. Està integrada al Grup Mutua Madrileña i participada per CaixaBank. Javier Mira n’és el president executiu i Jaume Masana, el director general.