El 82% dels líders empresarials reconeixen que la pandèmia els ha passat factura

Publicat: 26-05-2021
Download in PDF
Documento
  • Sis de cada deu afirmen que l'estrès va repercutir en la qualitat de son

 

Madrid,  26 de maig de 2021. -  La crisi sanitària ha afectat el benestar del 82% dels líders empresarials, segons l'informe 'La salut dels directius espanyols' realitzat per l'AED en col·laboració amb SegurCaixa Adeslas. L'enquesta ha preguntat a més de 500 executius i executives espanyols per conèixer l'estat de salut i el benestar d'aquest col·lectiu del nostre país. L'informe revela que sis de cada deu directius han vist augmentar el nivell d'estrès, mentre que la meitat afirma que la pandèmia ha repercutit negativament en la qualitat del son i la manca de temps lliure disponible.   

La inquietud per la salut de l'equip i els col·laboradors també ha estat una font de preocupació. El 98% dels participants a l'enquesta s'han sentit preocupats pel benestar dels seus equips, per sobre de la marxa de la companyia o el temor a perdre la feina. A més, el 88% reconeix haver hagut d'enfrontar situacions relacionades amb la salut dels equips. 

Segons l'estudi, la majoria dels líders han decidit prendre alguna mesura per mitigar els efectes negatius que ha experimentat durant la pandèmia. Entre els hàbits més comuns, un 74% dels entrevistats reconeixen fer ara més esport i un 70% valoren l'efecte de parlar freqüentment amb amics propers i familiars. En menor mesura, els directius també han optat per flexibilitzar els horaris (62%), adoptar mesures addicionals de conciliació familiar (40%), fer algun tipus d'exercici o teràpia de relaxació (32%) o comptar amb l'ajuda d'un coach o psicòleg (9%). 

 

El teletreball, un dels canvis amb millor acceptació 

Més d'un any després de la declaració de l'estat d'alarma i de la recomanació de recórrer al teletreball a les empreses, el 64% dels participants a l'enquesta fan teletreball actualment. Un 62% considera que té un impacte positiu en la seva salut i el benestar, mentre que un 16% afirma que els ha perjudicat. Tot i això, el 83% valora negativament el menor contacte personal en l'àmbit laboral. 

Tot i les dificultats, els participants de l'enquesta es mostren satisfets tant amb el seu propi rendiment com amb el del seu equip durant la pandèmia. Un 87% declara que la seva productivitat ha augmentat o no s'ha vist afectada, xifra molt semblant a la productivitat de la plantilla. Només un 13% creu que el rendiment del vostre equip ha disminuït en aquest període. 

Els directius també valoren el major ús d'eines col·laboratives, així com la puntualitat i menor durada de les reunions, però troben a faltar l'assistència a esdeveniments socials i una disponibilitat més gran a l'agenda. A la part positiva del teletreball, un 64% dels enquestats destaquen una millor conciliació de la vida laboral i professional. 

 

Diferències entre pimes i grans empreses 

L'informe també reflecteix diferències segons la mida de l'organització on treballen. Un 82% dels directius de petites i mitjanes empreses (entre 1 i 50 treballadors) han sentit una preocupació lleugerament superior pel seu futur i el de la seva companyia, davant del 61% dels líders de grans empreses (més de 1.001 treballadors), que han expressat aquests mateixos temors.  

L'informe revela que el 70% de les grans companyies han adoptat mesures per millorar el nivell anímic dels equips. Entre les accions dutes a terme destaquen el suport emocional a través d'un professional extern, les mesures addicionals de conciliació familiar o l'accés a plataformes en línia amb recomanacions i seguiments per millorar la salut. 

A més, el 68% dels directius de les grans empreses i el 60% dels de les xicotetes celebra la reducció dels àpats de treball. Pel que fa a la disminució de viatges, el 75% dels líders de grans companyies valoren molt positivament la baixa activitat, davant del 48% dels directius de pimes. 

 

Directius joves vs. directius de més edat 

L'edat és un altre dels factors en què es troben disparitats significatives entre els líders. Els directius de més de 56 anys senten més preocupació pel benestar de l'equip i adopten més mesures per cuidar el seu estat anímic. A més, en aquest col·lectiu ha crescut la valoració negativa de la reducció del contacte personal, dels viatges i dels àpats d'empresa. 

Els directius per sota dels 45 anys han estat més afectats emocionalment per la pandèmia. Entre els enquestats d'aquesta franja d'edat, el 59% ha vist fer malbé el seu benestar; el 48% considera que ha empitjorat les hores de descans i el 61%, el temps per a ell mateix. A més, el 44% considera que el seu estat físic general s'ha deteriorat i el 69% reconeix patir un nivell d'estrès més alt. 
 

 

SegurCaixa Adeslas és la companyia No Vida líder a Espanya en assegurances de salut. Està integrada al Grup Mutua Madrileña i participada per CaixaBank. El president executiu és Javier Mira i Javier Murillo, el seu director general.

L' AED (Associació Espanyola de Directius), creada fa 25 anys i presidida per Juan Antonio Alcaraz, té com a propòsit el desenvolupament professional de les persones que tenen la responsabilitat de liderar organitzacions i contribuir al progrés de tota la societat. Actualment compta amb més de 2.500 socis i sòcies, dels quals més del 60% ocupen la màxima responsabilitat de gestió a les companyies on exerceixen la seva tasca; així com més de 50 empreses capdavanteres de diferents sectors i àrees d'activitat. 

×

Informació legal i protecció de dades

Informació legal: recorda que pots desistir del contracte, sense haver-ne d’indicar els motius i sense que se t’apliqui cap penalització, durant els primers trenta dies naturals des de la data en què l’assegurador et faciliti la documentació corresponent a la pòlissa.  

Informació bàsica sobre protecció de dades: SegurCaixa Adeslas, SA d’Assegurances i Reassegurances, com a responsable del tractament,tracta les dades personals que es facilitin per tramitar la simulació d’assegurança i per fer el perfilat per calcular l’import de la prima. Si no es formalitza la pòlissa, quan hagin passat deu dies hàbils des de la data de finalització de validesa d’aquesta simulació les dades que contingui es cancel·len. Així mateix, les dades de contacte es fan servir per enviar-te la informació derivada de la sol·licitud, que pot generar una trucada al telèfon que s’ha informat en el procés de tarifació, com també fer-te arribar la informació a través del correu electrònic que has facilitat.  
Les dades que es faciliten no se cedeixen a tercers, tret d’obligació legal o per prestar el servei. Pots consultar més informació sobre la política de protecció de dades de SegurCaixa Adeslas i, especialment, sobre com pots exercir els drets d’accés, rectificació, supressió i altres, a la pàgina web següent: https://www.segurcaixaadeslas.es/ca/proteccio-de-dades