La pandèmia incrementa l'interès per l'assegurança de salut per a empleats

Publicat: 28-10-2021
Download in PDF
Documento
  • Dos de cada tres directius creu que aquest benefici social és més necessari que abans del cóvid
  • El 81% de les empreses ofereix aquest avantatge, que es consolida com el més valorat
  • El 62% dels empleats que canvien de treball tenen en compte aquest factor de diferenciació

 

Madrid, 28 d'octubre de 2021. La crisi sanitària ha incrementat l'interès per l'assegurança de salut a l'àmbit laboral, fins al punt que el 65% dels directius creuen que oferir a la plantilla aquest benefici social és més necessari que abans de la pandèmia. Així es desprèn del 4t Baròmetre d'Assegurances de Salut, presentat aquest matí per SegurCaixa Adeslas i realitzat a partir de més de 700 entrevistes a decisors i empleats. L'estudi s'ha presentat al 9a Fòrum d'Assegurances de Salut, que va comptar amb l'assistència de més de 200 professionals de recursos humans i directors mèdics de les empreses principals del país.

Segons l'estudi, el 81% de les companyies ofereixen una assegurança de salut per als seus treballadors, mentre que un 38% de les que no ho fan tenen intenció de contractar-lo. Els usuaris han valorat la rapidesa en l'accés al servei assistencial, la comoditat i la flexibilitat en l'elecció del centre i professional com a raons principals per a la millora de la percepció d'aquest benefici social durant la pandèmia. Aquestes fortaleses consoliden l'assegurança de salut a empreses de totes les mides. El 78% de les que l'ofereixen tenen menys de 250 empleats, percentatge que s'amplia al 84% a les més grans, segons l'enquesta realitzada per Kantar. 

L'assegurança transcendeix el vessant purament assistencial per esdevenir una eina motivacional. El 49% dels directius reconeixen que millora el clima laboral i la relació amb els empleats. No és l'únic punt destacat, ja que també citen l'augment de la fidelització, el compromís i la motivació (48%), la millora de la imatge corporativa (42%) i la reducció de l'absentisme (40%). Aquests avantatges expliquen que l'empresa assumeixi el cost de l'assegurança en un 87% dels casos, ja sigui parcialment (32%) o finançant-lo de manera íntegra (55%) per a tots els empleats.

Des de l'òptica del treballador, l'interès perquè l'empresa ofereixi provisió assistencial privada també augmenta respecte a l'anterior baròmetre i ja arriba al 60% dels enquestats. L'assegurança de salut es percep com a part d'un bon entorn on desenvolupar-se personalment i professionalment, fet que configura aquest benefici com una eina potent de selecció i retenció del talent. De fet, en cas de canviar de feina, un 62% dels enquestats afirma que comptar amb una assegurança privada influiria força en la seva decisió d'entrar en una companyia. Addicionalment, aquells que no tenen en compte aquest aspecte baixen en quatre punts percentuals respecte a l'enquesta feta el 2018.

Innovació i col·laboració publicoprivada

Un dels factors que juguen a favor de la bona percepció de lassegurança de salut és la seva aposta digital. Funcionalitats com la recepta electrònica, la teleconsulta o l'accés als serveis a través de xat, videotrucada, mail o telèfon se situen entre els serveis més interessants per als enquestats. El 89% dels directius també troben molt atractives les opcions digitals que els posen al seu abast les asseguradores, a l'hora de fer de forma senzilla tràmits habituals com les altes i baixes a les pòlisses, la petició de duplicats de targetes, seguiment de sol·licituds, etc. 

En molts casos, els serveis digitals que estan incorporant les asseguradores de salut faciliten el desenvolupament de la cultura de la prevenció en l'àmbit corporatiu. Prop de dos terços de les empreses que disposen de serveis i programes de promoció de salut i benestar tenen contractada una assegurança de salut per a empleats. Aquesta sensibilitat més gran per la prevenció és compartida pels empleats. Prop de 7 de cada deu valoren disposar de plans de medicina preventiva i seguiment de malalties cròniques, a través de serveis personalitzats de suport, sistemes d'alertes o webs amb consells i eines per controlar-ne les patologies.

"La innovació és un factor que facilita la transició cap a un nou paradigma de la salut en què, seguint la definició de l'OMS, la prevenció serà crucial per assolir un estat de benestar complet, i no només l'absència d'afeccions o malalties", va explicar el President Executiu de SegurCaixa Adeslas, Javier Mira, a la inauguració del 9è Fòrum d'Assegurances de Salut.

A SegurCaixa Adeslas la promoció dels hàbits saludables pivota al voltant d'Adeslas Salut i Benestar, la plataforma digital que està equipada amb un programa de serveis dissenyats per acompanyar els clients en la gestió diària de la seva salut. Aquesta eina acaba de superar els 300.000 registrats i ha activat més de 100.000 plans de salut i reptes personalitzats per ajudar els assegurats a adoptar rutines de vida activa, segons va informar el president.

La innovació tecnològica permet avançar cap a una oferta de més valor afegit, segons Javier Murillo,  Director General de SegurCaixa Adeslas. La recerca de cotes més altes d'eficiència és indispensable en vista dels creixents costos assistencials i les necessitats sanitàries de la societat. "Hem de preservar l'Estat del Benestar amb noves fórmules de col·laboració publicoprivada que extreguin el valor dels sempre insuficients recursos sanitaris del sistema, independentment de la seva titularitat", va afirmar Murillo.

La presentació del 4t Baròmetre d'Assegurances de Salut va anar a càrrec de Carlos Hernández, Director General Adjunt de Negoci de SegurCaixa Adeslas, en una taula rodona en què va participar  Guillermo Belenchón , CCO Division Insight de Kantar Espanya. A continuació, Raquel Jiménez, Directora Mèdica d'Iberdrola, i Rafael del Portillo, Director de Relacionals Laborals, Jurídic Laboral i Salut en el Treball de Repsol, van analitzar els resultats de l'estudi. L'esdeveniment també va comptar amb una xerrada de psicologia positiva del conferenciant Víctor Küppers, mentre que el professor i divulgador científic Javier Sirvent va tancar el Fòrum amb un repàs dels reptes i possibilitats de la Intel·ligència Artificial aplicada a la medicina. 

 

SegurCaixa Adeslas és la companyia No Vida líder a Espanya en assegurances de salut. Està integrada al Grup Mutua Madrileña i participada per CaixaBank. El president executiu és Javier Mira i Javier Murillo, el seu director general.

×

Informació legal i protecció de dades

Informació legal: recorda que pots desistir del contracte, sense haver-ne d’indicar els motius i sense que se t’apliqui cap penalització, durant els primers trenta dies naturals des de la data en què l’assegurador et faciliti la documentació corresponent a la pòlissa.  

Informació bàsica sobre protecció de dades: SegurCaixa Adeslas, SA d’Assegurances i Reassegurances, com a responsable del tractament,tracta les dades personals que es facilitin per tramitar la simulació d’assegurança i per fer el perfilat per calcular l’import de la prima. Si no es formalitza la pòlissa, quan hagin passat deu dies hàbils des de la data de finalització de validesa d’aquesta simulació les dades que contingui es cancel·len. Així mateix, les dades de contacte es fan servir per enviar-te la informació derivada de la sol·licitud, que pot generar una trucada al telèfon que s’ha informat en el procés de tarifació, com també fer-te arribar la informació a través del correu electrònic que has facilitat.  
Les dades que es faciliten no se cedeixen a tercers, tret d’obligació legal o per prestar el servei. Pots consultar més informació sobre la política de protecció de dades de SegurCaixa Adeslas i, especialment, sobre com pots exercir els drets d’accés, rectificació, supressió i altres, a la pàgina web següent: https://www.segurcaixaadeslas.es/ca/proteccio-de-dades