Adeslas defensa la contribució de l’assegurança de salut a la sostenibilitat del sistema sanitari

Publicat: 07-07-2022
Download in PDF
Documento
  • El sector impulsa models assistencials més eficients basats en la cultura de la prevenció i en serveis i eines innovadores
  • El centre de salut digital de la companyia, Adeslas Salut i Benestar, supera els 500.000 usuaris registrats

Madrid, 7 de juliol de 2022. Adeslas ha celebrat aquest matí el 10è Fòrum d’Assegurances de Salut amb l’assistència de més de 400 professionals de recursos humans i directors mèdics de les principals empreses espanyoles. Sota el títol El nostre compromís amb la salut, el Fòrum ha repassat l’actualitat de la salut, posant un interès especial en les oportunitats de la tecnologia i el desenvolupament de nous models assistencials.

En el panorama actual, en què la incidència de la covid-19 encara és elevada, Javier Mira, president executiu de SegurCaixa Adeslas, va apel·lar a la responsabilitat social del teixit productiu i va fer una crida a perseverar en la protecció dels empleats, el seu millor actiu. En aquest context, l’assegurança de salut es consolida com un element que aporta valor a les companyies i n’incrementa la resiliència. “En donar accés a un servei assistencial ràpid i de qualitat, aquest benefici social és font de tranquil·litat per als treballadors i les seves famílies, la qual cosa té un indubtable efecte positiu en la productivitat”, va afirmar Mira. El directiu va recordar la importància de la innovació i de les eines tecnològiques com la plataforma digital Adeslas Salut i Benestar, que ja ha superat el mig milió de registrats, per donar resposta a les necessitats de més autonomia, agilitat i conveniència que demana el mercat.

La radiografia del moment també està marcada per la complicada situació econòmica a què sembla abocar l’escalada de la inflació, que afecta amb especial intensitat tot allò que està relacionat amb la provisió de salut. “El gran repte dels sistemes sanitaris europeus continua sent l’increment estructural dels costos sanitaris enfront del deteriorament de la capacitat per finançar-los”, va recordar el director general de SegurCaixa Adeslas, Javier Murillo.

En aquesta situació, l’assegurança de salut pot ajudar a fer un ús més eficient dels recursos, mitjançant la promoció de la cultura de la prevenció i el desenvolupament d’un model assistencial modern basat a “oferir una bona experiència en el servei al pacient, contribuir a la millora dels resultats de salut i donar una prestació sanitària basada en el valor”, va explicar el director general de l’asseguradora, que va destacar la contribució de l’assegurança de salut a la sostenibilitat del sistema sanitari.

Al Fòrum d’Assegurances de Salut hi va participar Marc Vidal, expert en transformació tecnològica, que va recalcar la necessitat de desenvolupar habilitats que no es poden robotitzar com la creativitat, l’empatia o el pensament crític. Per la seva banda, la psicòloga Marian Rojas va repassar les diverses maneres en què la pandèmia pot afectar la salut mental i va donar alguns consells per reduir l’impacte de l’estat d’alerta permanent que ha generat l’emergència sanitària.

L’esdeveniment va incloure un panel d’experts que van reflexionar sobre la rellevància i els puntals de les polítiques de prevenció i acompanyament per a una millor salut. A la taula rodona, moderada per la periodista Ángeles Blanco, hi va participar el doctor Domingo Marzal, director mèdic i d’innovació i transformació digital de Quirónsalud; Iñaki Moreno, soci responsable de Life Sciences & Healthcare de Deloitte, i Carina Escobar, presidenta de la Plataforma d’Organitzacions de Pacients (POP).

Per la seva banda, el neuròleg i fundador de Savana i Mendelian, Ignacio Medrano va cloure la jornada amb una ponència sobre la intel·ligència artificial aplicada a la medicina i les possibilitats dels models predictius.

SegurCaixa Adeslas és la companyia No Vida líder a Espanya en assegurances de salut. Està integrada al Grup Mutua Madrileña i participada per CaixaBank.