SegurCaixa Adeslas demana a la sanitat privada unir-se per afrontar els nous reptes
Madrid, 5 de juny de 2025. SegurCaixa Adeslas ha instat el sector sanitari privat a unir-se per respondre a les demandes d’una societat que es transforma ràpidament. “La col·laboració de tots els actors és el pilar fonamental per abordar els desafiaments i continuar generant valor per a la societat”, va afirmar Javier Mira, president de SegurCaixa Adeslas, en l’obertura del XIII Fòrum d’Assegurances de Salut. L’esdeveniment, que va comptar amb destacats experts i l’assistència de més de 400 persones, va repassar el moment actual de transformació profunda de l’àmbit sanitari.
“Les asseguradores tenim una responsabilitat clau com a integradores del sistema, però necessitem el compromís de tots: professionals, prestadors, empreses sanitàries i pacients. L’única manera d’avançar és fer-ho junts”, va assenyalar Javier Murillo, director general de la companyia, que va animar el sector privat no solament a créixer sinó a fer-ho millor, amb eficiència. En aquest context, els nous concerts amb les mutualitats van en la direcció adequada per assolir un horitzó d’equilibri econòmic.
“Totes les parts hem contribuït per conduir el mutualisme cap a un escenari d’estabilitat, equilibri i sostenibilitat”, va afirmar el president de la companyia, Javier Mira, per a qui “és fonamental continuar la cerca de solucions que assegurin la seva continuïtat”. El concert amb l’Administració permet obtenir temps per preparar un futur que requerirà transformacions per a tots els actors del sistema.
Eficiència i innovació, reptes del futur
La col·laboració és un pilar fonamental per abordar els desafiaments d’un entorn complicat en què la demanda assistencial augmenta a un ritme més alt que les capacitats del sistema. L’increment de la demanda és fins i tot més gran en l’assegurança privada de salut, que ha incorporat més de dos milions de persones des de la pandèmia i s’ha convertit en la via prioritària, i a vegades exclusiva, d’accés a les prestacions sanitàries.
Un altre dels reptes que ha d’afrontar el sistema privat és l’increment dels costos assistencials per la despesa dels nous tractaments i tecnologies, i per les reivindicacions des de l’àmbit de la prestació. “Si no gestionem bé les tensions, els clients ho veuran repercutit en el preu de l’assegurança i això farà que aquesta no sigui sostenible per a les economies mitjanes”, va assenyalar Javier Murillo.
La resposta davant els reptes estructurals és l’avanç cap a un nou model més eficient i enfocat en la prevenció. En aquest sentit, durant el Fòrum d’Assegurances de Salut Adeslas, la neurocientífica Nazareth Castellanos va recalcar la importància de controlar l’estrès per prevenir l’envelliment cerebral. Per la seva banda, la taula rodona en què van participar Iñaki Ortega, expert en Silver Economy, i Sacramento Pinazo, presidenta de la Societat Valenciana de Geriatria i Gerontologia, va posar l’accent en la necessitat de promoure l’envelliment actiu i de desenvolupar una atenció sanitària integral i adequada a cada etapa de la vida.
Una altra de les claus d’una sanitat sostenible passa per un nou paradigma del qual va parlar Carles Illa, director de Healthcare d’IQVIA, que s’enfoca a assignar millor els recursos disponibles, prioritzant allò que millora la salut i aporta valor al pacient. La Intel·ligència Artificial es perfila com un pilar fonamental per avançar cap a una sanitat més eficient. Julio Mayol, director científic de l’Hospital Clínic San Carlos, es va centrar en l’aplicació d’aquesta tecnologia per millorar l’atenció al pacient i personalitzar tractaments.