ALERTES METEOROLÒGIQUES

Et recomanem que segueixis aquests consells per protegir casa teva i saber com actuar en cas de sinistre

Alertas meteorológicas Adeslas

¿Qué debes hacer en cada caso?

Pluja

En cas de pluja

  • Comprova els claveguerons de la terrassa, les arquetes i els canalons perquè no s’embussin.
  • En zones baixes que es puguin inundar, col·loca el màxim nombre d’objectes possible a les lleixes més altes de les prestatgeries o en zones elevades, especialment aquells objectes de valor que es puguin danyar per l’entrada d’aigua.
  • Si s’inunda l’habitatge, és fonamental marxar al més aviat possible dels soterranis i les plantes baixes i desconnectar l’energia elèctrica i fer servir llanternes per il·luminar.
  • Tingues a mà un kit d’objectes bàsics: llanternes, piles, guants i tovalloles.
Vent

En cas de vent

  • Tanca el tendal, abaixa les persianes i recull tots els objectes i els estris que el vent pugui arrossegar o danyar.
  • Evita obrir les finestres per impedir corrents d’aire que puguin provocar cops de porta o fer caure objectes.
  • Retira dels balcons i les finestres tot el que pugui caure al carrer.
  • Si al balcó, la terrassa o el jardí hi tens armaris o similars, és important que en reforcis la tanca.
  • Recull i assegura amb cordes també les cadires, les taules i els elements decoratius per evitar que es desplacin i provoquin danys.
  • Procura no sortir de casa, ja que hi pot haver perill de despreniment, i, si ets a l’exterior, busca un refugi.
  • Evita col·locar-te sota d’arbres o estructures que el vent pugui fer caure.
Neu

En cas de neu

  • Tingues preparades llanternes i piles, espelmes o altres sistemes d’il·luminació autònoms per si hi ha un tall de llum.
  • Manté sempre nets els canalons i els desguassos exteriors, i també els conductes d’evacuació de fums (xemeneies).
  • No deixis que la neu s’acumuli en cobertes i finestres.
  • Evita col·locar-te sota d’arbres o estructures que puguin caure pel pes de la neu.
Tempesta

En cas de tempesta

  • Desendolla els electrodomèstics, els ordinadors i tots aquells aparells elèctrics no essencials per evitar que es danyin per una pujada de tensió o que provoquin descàrregues elèctriques.
  • Tingues preparades llanternes i piles, espelmes o altres sistemes d’il·luminació autònoms per si hi ha un tall de llum.
  • Revisa que no hi hagi esquerdes als sostres, les finestres i les parets per evitar danys per filtracions.
  • Durant la tempesta, cal evitar banyar-se o dutxar-se, ja que l’aigua és una bona conductora en cas de tempesta elèctrica.
  • Evita col·locar-te sota d’arbres o estructures que un llamp o el vent puguin fer caure.
Temperatures extremes

En cas de fred extrem

  • Malgrat el fred, no oblidis airejar l’habitatge, encara que sigui 5 minuts, per evitar condensacions.
  • Mira de mantenir la temperatura de la calefacció constant, per evitar pics puntuals de fred.
  • Evita el degoteig de les aixetes, revisa que no gotegin i, si cal, repara-les.
  • Tanca el subministrament d’aigua de casa teva quan no l’hagis de fer servir per evitar que les canonades rebentin si es congelen.

En cas de calor extrema

  • Convé mantenir les persianes semiabaixades i les finestres tancades durant les hores caloroses del dia. Per mantenir una casa fresca sense aire condicionat, crea un entorn d’ombra a l’habitatge.
  • A la nit, deixa obertes finestres oposades per crear corrent.
  • Convé no atreure la humitat. La humitat de l’aire dona més sensació de calor. És millor no rentar o estendre roba a l’interior de la casa ni bullir o coure aliments.
  • Minimitza l’ús de llums i electrodomèstics (el forn, el rentavaixella, la rentadora, l’assecadora). És millor que els facis servir durant les hores de menys temperatura atmosfèrica i quan no hagis de ser a la cuina.

Què cal fer en cas de sinistre?

QUÈ CAL FER SI ES PRODUEIX UN SINISTRE

Si es produeix un sinistre, només has de trucar al telèfon 900 50 50 40 i, immediatament, iniciarem els tràmits oportuns, a qualsevol hora del dia o de la nit, fins i tot els festius.

QUINES DADES NECESSITO PER COMUNICAR UN SINISTRE

Et demanarem el nom, el telèfon de contacte, el número de pòlissa, la data, l’hora, el lloc del sinistre i la descripció de les causes del sinistre, i també les dades relatives al perjudicat (3a persona) o el causant, en cas que n’hi hagi: la companyia asseguradora, el número de pòlissa, el domicili, la població i el telèfon.

CONSEJOS TRAS EL SINIESTRO
  • Pren les mesures mínimes indispensables per minimitzar-ne les conseqüències (tancar la clau del gas, tallar l’electricitat, tancar el pas general de l’aigua, etc.). Si et cal, pots trucar al servei d’assistència a la llar.
  • No et facis càrrec de cap pagament a tercers sense haver-ho consultat prèviament amb la companyia.
  • Conserva els elements que s’hagin substituït per facilitar la taxació posterior del pèrit.
  • Facilita al pèrit que hi intervingui la màxima informació possible, com també qualsevol dada que pugui ser d’interès.
  • Sempre que calgui (robatori, atracament, etc.), denuncia el fet a l’autoritat competent.

 

Preguntes freqüents

 

SINISTRES CONSORCIABLES

PER QUÈ INTERVÉ EL CONSORCI?

Hi ha una sèrie de riscos anomenats riscos extraordinaris, que no estan coberts per les pòlisses de les companyies asseguradores. Aquests riscos són els que assumeix el Consorci de Compensació d’Assegurances. Per això, una part de la prima de totes les assegurances del ram Multiriscos que paguem, sigui quina sigui la companyia asseguradora en què es contractin, es destina al consorci.

El consorci actua com si fos una asseguradora privada i dona cobertura a aquests riscos extraordinaris. Com que es tracta de successos catastròfics amb unes greus afectacions econòmiques, és una manera d’assegurar la solvència i reduir la possibilitat de fallida tècnica de les asseguradores en cas que es produeixin aquests tipus d’esdeveniments.

La inundació per desbordament d’un riu és un risc extraordinari, com també ho són els terratrèmols, entre d’altres.

COM ES CONFIRMA QUE ES TRACTA D’UN SINISTRE CONSORCIABLE?

En les inundacions, la confirmació passa pel fet d’analitzar la via d’entrada de l’aigua en el risc assegurat. Confirmar si un sinistre és consorciable o no, quan es declara, és molt important en aquesta tipologia de sinistralitats, atès que podem ajudar a agilitar-ne molt la gestió.

QUINES SÓN LES VIES D’ENTRADA CONSORCIABLES?
  • L’entrada d’aigua des de la via pública cap al risc assegurat per negament del carrer o del clavegueram, per obertures de la mateixa façana (portes d’entrada, de garatge, rampes de garatge, etc.).
  • A més, també ho és l’entrada d’aigua per sanitaris per retorn des de la xarxa de clavegueram públic, quan està col·lapsada.
QUINES SÓN LES VIES D’ENTRADA NO CONSORCIABLES?

Els danys produïts per l’aigua de pluja recollida en el mateix risc assegurat, és a dir, sense aportació des de l’exterior de la parcel·la o des de la via pública, no són consorciables.

Exemples:

  • Filtracions per murs o teulades
  • Inundacions de patis o terrats
  • Pluges precipitades sobre la rampa d’accés a garatges, inundació de jardins o aigua recollida dins de la parcel·la del mateix risc assegurat; tot, sense que s’hagi produït una aportació d’aigua significativa des de la via pública, per exemple, per l’entrada en càrrega d’una riera, torrent o similar.
  • Retorn per sanitaris per insuficiència de la xarxa d’evacuació privada de l’habitatge, sense que hi hagi un col·lapse general del clavegueram públic (es pot distingir perquè hi ha més veïns afectats quan el problema és públic).
UN SINISTRE NOMÉS POT SER CONSORCIABLE O NO CONSORCIABLE?

No. També pot ser mixt. Pot tenir una part de danys consorciables i una altra part de danys no consorciables.

Per tant, ens podem trobar amb tres tipus de sinistres:

  • Consorciable: Tots els danys són consorciables.
  • No consorciable: Tots els danys són no consorciables.
  • Mixt: Alguns danys són consorciables i d’altres són no consorciables.

PASSOS D’UN SINISTRE

1. Trunca al 91 489 43 17 i explica’ns què ha passat. Prendrem nota del sinistre i farem una valoració prèvia de la cobertura.

Per fer-ho et demanarem el DNI i el nom del titular, el número de pòlissa, el domicili i els telèfons de contacte, i també una descripció tan detallada com sigui possible de les circumstàncies i les conseqüències del sinistre.

Recorda que per donar d’alta el sinistre has de trucar tu o els teus familiars més directes (fins a 2n grau).

2. Et podem posar en contacte amb un professional, o en pots buscar un de la teva confiança. En cas que vulguis fer la reparació pel teu compte, només ens has d’enviar un pressupost i fotografies. En qualsevol dels casos no has d’avançar els diners.

3. És possible que hàgim d’enviar un pèrit, segons les característiques del sinistre.

4. Una vegada confirmats els danys i la cobertura, repararem els danys, si es poden reparar, o abonarem l’import de les reparacions, en cas que siguin indemnitzables, sempre d’acord amb les teves cobertures.

Si has causat danys al veí, nosaltres ens encarreguem de gestionar-ne la indemnització, i tu no t’has de preocupar de res. 
Si ets el perjudicat dels danys causats per un tercer i no es vol fer càrrec de les reparacions, nosaltres ens encarreguem de reclamar-los.. 

 

QUÈ CAL FER EN CAS D’EMERGÈNCIA

 

HI HA UNA FUITA D’AIGUA A CASA I NO SAPS COM ATURAR-LA?

El primer que cal fer és identificar per on surt l’aigua. Si en localitzem l’origen, només hem de tancar la clau de pas que talla el subministrament de la canonada per on surt l’aigua i no fer servir el sanitari o l’electrodomèstic per on sortia l’aigua.

Si malgrat el tall l’aigua continua sortint, cal esbrinar si potser és la canonada d’un veí la que està trencada, i en aquest cas cal notificar-li-ho perquè prengui precaucions per tal que no continuï sortint aigua i en pugui donar part a l’assegurança, que s’ha de fer càrrec dels danys.

S’HA TRENCAT UN VIDRE QUE DEIXA DESPROTEGIT EL TEU HABITATGE?

Recull-ne tots els fragments amb molta cura. Fes servir una escombra o una aspiradora i, si els has de manipular, fes-ho amb guants. Per a més seguretat, després d’escombrar, frega el terra per evitar que en quedin petites restes que puguin provocar talls o ferides.

En cas que ho vulguis notificar a l'asseguradora, conserva’n algun vestigi per facilitar la tasca del pèrit i del vidrier per identificar el vidre que s’ha d’instal·lar, en cas de cobertura.

Si t’has fet un tall o una ferida, el primer que cal fer és aturar l’hemorràgia, per a la qual cosa cal pressionar l’àrea amb un drap net de manera contínua. Després, renta el tall amb aigua tèbia i aplica-hi un desinfectant. En cas que no puguis aturar l’hemorràgia, o si el tall és greu, ves a l’hospital o al centre de salut que tinguis més a prop.

SE N’HA ANAT LA LLUM A CASA?

Tingues localitzat el quadre elèctric del teu domicili. Pensa que potser hi hauràs d’arribar a les fosques. També hauries de tenir a mà una llanterna i piles per evitar accidents mentre ets a les fosques a casa.

Una vegada has arribat al quadre elèctric, comprova si tots els interruptors es troben cap amunt. Si la resposta és positiva, pot ser una apagada, per la qual cosa cal comprovar si hi ha llum al carrer o si els veïns en tenen.

Tenies molts aparells elèctrics connectats en el moment de l’apagada? Les companyies elèctriques controlen que no superem la potència contractada, per això de vegades ens podem quedar sense llum si ho fem. En aquest cas, prova a desconnectar els aparells de més consum energètic (el forn, la vitroceràmica, els calefactors, l’assecador, la rentadora...) i torna a apujar els interruptors.

Pots apujar l’interruptor general quan la resta es troben cap avall? En aquest cas, prova a apujar, un per un, els interruptors de la resta de diferencials per detectar quina de les línies és la que dona problemes.

Trunca al 91 489 43 17 i vindrem al més aviat possible amb un manyà, un electricista o un llauner, sense que hagis d’abonar els costos de desplaçament ni la mà d’obra.
HI HA EMBUSSOS A LES CANONADES?

Per evitar que les canonades s’embussin, només has de seguir uns senzills consells, que minimitzaran el risc de veure les canonades embussades.

  • Cal evitar llençar olis, restes de menjar o qualsevol substància que es pugui adherir a les canonades pels desguassos. Llençar olis o restes de menjar pels desguassos, a més de contaminant, és perjudicial per a les canonades.
  • Cal evitar llençar productes dissolvents o corrosius pels desguassos. Aquests productes poden acabar fent malbé les canonades, especialment aquelles que, pel pas del temps, estan deteriorades.
  • Cal evitar llençar productes d’higiene personal al vàter. Tot i que en alguns envasos indiquen que són biodegradables i es poden llençar al vàter, la realitat és que les tovalloletes humides provoquen embussos tant a les canonades domèstiques com als grans col·lectors de les ciutats. Això és perquè el temps que necessiten per desaparèixer és més gran que el recorregut que fan, de manera que el millor és disposar d’una paperera per llençar-les.
  • Cal fer servir reixetes i protectors. Eviten que restes de menjar o altres objectes puguin entrar pel desguàs i provocar un embús.
  • Cal fer servir detergents líquids i no abusar del sabó a la dutxa. Els sabons i els detergents en pols tendeixen a acumular-se i, a més de fer malbé els electrodomèstics, poden acabar embussant els desguassos. Al bany i a la dutxa cal fer-ne servir només la quantitat necessària, ja que la textura “cremosa” tampoc en facilita la sortida pels desguassos.
  • Cal mantenir la instal·lació de canonades de manera òptima i tenir-ne en compte la vida útil. Una mala instal·lació, un mal manteniment o simplement el pas dels anys fan que s’incrementi la probabilitat d’embussos, de manera que és convenient que, si hi ha qualsevol problema, un professional revisi la instal·lació per evitar els danys.

SegurCaixa Adeslas t’ha enviat aquesta notificació per mantenir-te informat/ada d’alertes meteorològiques pel fet de ser assegurat/ada de SegurCaixa Llar. Pots consultar la nostra política de protecció de dades completa a: www.segurcaixaadeslas.es/ca/proteccio-de-dades

×

Per calcular el preu de l’assegurança, si us plau, accepta la informació següent

Informació legal: recorda que pots desistir del contracte, sense haver-ne d’indicar els motius i sense que se t’apliqui cap penalització, durant els primers trenta dies naturals des de la data en què l’assegurador et faciliti la documentació corresponent a la pòlissa.

Informació bàsica sobre protecció de dades:

  • Responsable del tractament: SegurCaixa Adeslas, SA d’Assegurances i Reassegurances.
  • Finalitat i legitimació: basant-nos en el desenvolupament de mesures precontractuals d’acord amb la teva sol·licitud (execució de contracte) tractarem les teves dades personals per tramitar la simulació d’assegurança, com també per fer el perfilat per calcular l’import de la prima. Així mateix, les dades de contacte es faran servir per enviar-te la informació derivada de la sol·licitud.
  • Conservació: en cas que no es formalitzi la pòlissa passats deu dies hàbils des de la data de finalització de validesa d’aquesta simulació, les dades que conté se suprimiran.
  • Destinataris: les dades facilitades no se cediran a tercers, tret d’obligació legal o per prestar el servei.
  • Informació addicional i exercici de dret: pots consultar més informació sobre la política de protecció de dades de SegurCaixa Adeslas i, especialment, sobre com exercir els drets d’accés, rectificació, supressió i altres, a la pàgina web següent: Protecció de dades